宣伝作戦 PR Strategies

2008.11.14: メディア Media

先日は東京へ温泉の宣伝の観光懇談会と参加してきました。その時に、業界の新聞屋さんと会って来ました。この青い目の若旦那ブログは信濃毎日新聞のHP大賞を受賞したと言う話があったら、「これは面白いぞ」と言われました。慌てて、戻ったらプレスリリースを生まれてから始めて書いて見て、送りました。既に、トラベルニュースが取り上げてくれました。やはり、取材を受身的に待つだけではなく、こちらから積極的に動かんとあかんですね。私はマーケティングが足りていませんね。まだまだ習わなきゃいけない事が多いです。

The other day, during our town's PR 'Caravan' trip to Tokyo, I met some industry newspaper reporters. When talk of Kamesei's blog winning the Shinano Mainichi Newspaper Website Award was mentioned, they all said what a great story it was. So when I got back, for the first time in my life, I wrote out a Press Release and sent it out. One newspaper, Travel News, put it on their website already. I realize now that I can't just be passive and wait for press coverage -- I have to be more proactive!

トラベルニュースの記事はこちらClick here for the Travel News article (Japanese only).




コメントを残す

メールアドレスが公開されることはありません。 * が付いている欄は必須項目です