冷水改善: 戸隠の湧水 New and Improved Water for the cooler -- From Togakushi

2011.02.20: 亀清旅館 Kamesei Ryokan

Proudly Serving Togakushi Natural Mineral

亀清旅館の冷水器は戸隠の湧水に改善しました!今は「パワースポット」でブームになっている戸隠の自然のミネラルウォーター。ブームになるずっと前から、私どもは戸隠の自然の力に関心を持っておりました。これで戸隠の美味しいお水をお客様に提供できるのはうれしい事です。

その背景:

夏に我が宿に冷水器を設置しました。お風呂上りでお客様が冷たいお水を飲めるように。

おもてなしとしてポイントが高いと思いませんか?

そして、お客様からの口コミ: せっかく長野に来たから長野の美味しい水を飲みたかったと。

喜んで頂けると思ったら、逆にクレームだ!ショックを受けた私が水屋さんに長野県のお水はあるかと問い合わせしました。「現在はないし、扱う予定もない」と冷たく言われてしまいました。

その後、「戸隠の湧水」を見つけました。最初は疑いました。以前は長野市が「戸隠水」を売ろうとしたけど、失敗でした。戸隠水と言いながら、戸隠高原から市内に流れ来た、つまり普通な水道水でした。今回の戸隠の湧水は実際に戸隠高原で湧き出したお水を使っている自然なミネラルウォーターだと聞いて、安心しました。さっそく手配しておきました。今までのお水より少し高かったけど、お客様がより喜んで頂きたいと思っております。

地産地消にもなるし。

(地産地消はどうしていつも高くなるのは不思議です。だって、運送費は比較的にかかっていないでしょう?!)

前のお水屋さんに言いましたけど、お客様から口コミで指摘を頂く場合、選択は単純に2つです:
*「ご指摘を有難う。検討する。」とリップサービスで答えて、無視する
or
*ずくを出して、改善する。

世の中で勝ち組・負け組がある中で、どちらを選んで勝つでしょうか?

という事を考え過ぎないで、とにかく戸隠の湧水をどうぞ、お飲みになってください。

Here at Kamesei Ryokan, we are now proudly providing Togakushi Natural Mineral Water. Togakushi has become famous of late as a 'power spot'. From long before the fad started, our family has been huge fans of Togakushi's natural power, so we are glad to be able to provide natural mineral water from the Togakushi highlands to our guests.

Please allow me a little background explanation.

Last summer, we started subscribing to a water bottle service. We placed it outside the entrance to the onsen baths so our guests could enjoy cold water to drink after soaking in the baths.

That should've earn us some good points for customer service, right?

On the contrary, one of the first reviews we got regarding the new water was that of a guest from the Tokyo area:

"I came to Nagano expecting to be able to enjoy clean Nagano water, not this generic bottled water stuff."

Ouch! I asked the water guy to source some local water, but no go. Meanwhile, I found this source from Togakushi. It costs a bit more, but if that's what it takes to make our guests happy....

戸隠の湧水HPはこちらClick here for the Togakushi Natural Mineral Water website.





コメントを残す

メールアドレスが公開されることはありません。 * が付いている欄は必須項目です