信州(?)の名物:馬刺し Nagano's Specialty: Raw What Meat?

2008.09.29: グルメFoodie

昨日、松本の居酒屋に行きました。最初に出てきた料理は馬刺しでした。15年前に、初めて松本に行った時にも馬刺しが出ました。「ここの名物だ」と言われました。私のそれまでの馬に対する認識が食べ物ではなく乗るものしかなかった。アメリカの知り合いがロデオをやっています。彼(カウボーイらしい、でかい人)に馬を食べちゃったって事がばれちゃったら、私が彼にぶっ殺されると、申し訳ないと思いながら、郷に行っては郷に従いと思いながら、初めて食べました。
夕べも、申し訳ないと思いながら、頂きました。美味しいですよ!
(業界の裏話ですが、馬刺しは松本の名物と言いながら、その馬肉はどの国から来たか聞かない方が幸せかも。)
Last night I ate at an Izakaya (pub) in Matsumoto, and the first dish that came out was...raw horse meat.
The first time I came to 'Moto was over 15 years ago, and then, too, I was served raw horse meat. Hmm, I thought, if my friend back in the States who does rodeo found out I was eating horse meat, he'd pound me. But, in the When in Rome, Do as the Romans Do spirit, I partake.
Last night, I again partook. I have to admit, it's darn good. Just don't tell my rodeo friend.



もう1つな松本名物:地鳥


コメントを残す

メールアドレスが公開されることはありません。 * が付いている欄は必須項目です